Cart 0

Teknikk i benkpress – klippet som viser deg hvordan!

Benkpress Styrketrening Teknikk

Jeg får stadig spørsmål fra treningsentusiaster som gjerne vil trene benkpress uten smerter, men som er plaget med med skuldre, albuer og håndledd under trening. De lurer på om de burde kutte ut trening av benkpress og heller fokusere på andre øvelser, og de lurer også på hvordan de raskest mulig kan komme tilbake til trening av benkpress, uten smerter. Veien til benkpress uten smerter baserer seg primært på 2 steg.

Nummer 1 – fiks teknikken!

Feil/dårlig teknikk i benkpress vil alltid medføre problemer, og det vil kun være et tidsspørsmål før du får problemer om du nå trener med dårlig teknikk uten smerter. Tro meg, de vil komme. Sørg derfor for at du tar dette steget SERIØST! Det krever som regel at du må løfte litt mindre i starten for å tilegne den nye teknikken, men over tid vil du kunne løfte MER og smertefritt. Om ikke dét er nok for å overbevise deg, så har jeg ikke mye mer å si. Klippet under viser deg hvordan, og hvordan du IKKE skal kjøre benkpress. ;) https://www.youtube.com/watch?v=i05K8ipcnRo

Nummer 2 – rett fokus mot svake områder

Smertefrie Benkpress Vi har alle svake områder, og særlig når belastningen øker vil disse bli utslagsgivende. Siden vi alle er ulike med ulike lengder på overarmer, underarmer, osv, vil de svake områdene variere fra person til person. I tillegg har noen mer behov for arbeid med stabilitet, mens andre har mer behov for mobilitet, for å utføre trygge og effektive benkpress. Jeg har skrevet en hel manual som dekker teknikk i benkpress og områder du bør jobbe med for å trene benkpress på en optimal måte. Klikk her for å se nærmere på den.


Older Post Newer Post


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published