Cart 0

Optimal trening av nedtrekk for å treffe latsen maksimalt!

Nedtrekk Styrketrening

Det er mange som sliter med å få kontakt med latsen (“vingene”) under trening av nedtrekk… Sånn trenger det ikke være, så lenge du er villig til å lære!  Jeg har tidligere skrevet en lengre artikkel om dette, men jeg vil gjøre det veldig enkelt her. For å treffe latsen optimalt under nedtrekk, sørg for at du ikke lener deg bakover og gjør om øvelsen til en “ro-øvelse”.  Nedtrekk er en vertikal dra-øvelse, og bør behandles deretter, om du ønsker optimale resultater med den. Neste gang du kjører nedtrekk, sørg for at du “brekker” stanga, presser brystet opp og drar albuene rett ned, mens du også sørger for at linjen mellom albue og stang er vertikal. Du kan med fordel faktisk tenke at du skal presse albuene litt forover og innover da man gjerne har en tendens til å gjøre det motsatte (noe du ikke vil). Gjør du dette riktig vil du nå bunnposisjon omtrent når stanga er på hakenivå, og skuldrene og skulderbladene vil føles “pakket” grunnet god aktivering av latsen. Jeg forklarer mer i klippet under. Se og lær! https://www.youtube.com/watch?v=Lli1RGxW9Ps PS: Du KAN utføre nedtrekk ved å lene deg lenger bakover, og ikke minst ved å skifte type grep, etc. alt etter hva du er ute etter å treffe. Personlig foretrekker jeg teknikken som jeg demonstrerer i klippet og jeg mener den utvilsomt treffer latsen i langt bedre grad enn andre teknikker. I denne manualen går jeg inn på korrekt trening av flerfoldige overkroppsøvelser, en manual som er et must for deg om du vil trene optimalt uten skader og smerter. Vil du lære dette på en enkel måte – klikk her.


Older Post Newer Post


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published