Cart 0

140 kg i bulgarske utfall

Bulgarske utfall Styrketrening

I dag var det duket for testing av ca. maks i bulgarske utfall. Jeg har trent mye bulgarske utfall tidligere, men da mest med frivekter. Det vil si at jeg aldri har testet noe maksløft (1RM) med stang, noe jeg heller aldri har gjort med frivekter, når jeg tenker meg om. Jeg valgte å ha stang foran tilsvarende et frontbøy-grep, mtp muligheten for å kunne slippe stanga om valg av belastning skulle overskride styrke, eller om en skulle komme ut av balanse - som skjer av og til. Stang på rygg, som i vanlig knebøy, kan nok tillate noe tyngre belastning, men det må jeg nesten teste senere, for å kunne spikre det som et faktum for min del. Jeg hadde mer inne enn 140 kg, men det er greit å ha noe å jobbe imot. jeg gleder meg allerede! https://www.youtube.com/watch?v=t4_K1YuqeVg Du MÅ med andre ord ikke trene knebøy for å få litt krutt i beina, om det fortsatt skulle være noen tvil om dét. Jeg fikk selv prolaps under knebøy for noen år tilbake, men skal ikke la det stoppe meg i å bli den sterkeste og beste utgaven av meg selv. Vil du ha innsyn i hvordan jeg gjør ting, for å bli sterkere, men samtidig unngå skader, slik at kroppen fungerer så godt den kan fungere - klikk her.


Older Post Newer Post


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published