Cart 0

10 tips du kan bruke for å oppnå bedre treningsresultater fra og med i dag

Styrketrening

Jeg gjør det kort og godt denne gangen.

Her har  du 10 punker med fundamentale tips du kan bruke med det samme, for å trene deg selv bedre fremover! 1. Ha fokus på detaljer. HVORDAN du trener vil avgjøre HVA du vil få ut av treningen din. Underforstått: Med fokus på detaljer, vil du oppnå bedre treningsresultater. 2. Kunnskap i seg selv er oppskrytt. Det som betyr noe for resultater, er evnen du har til å anvende kunnskap i praksis. Du er faktisk mye bedre tjent med å mestre få ting veldig godt, enn å vite alt om alt, men ikke mestre noe som helst. 3. Vær ærlig med deg selv. Trenger du å gjøre det «nye» og «kule», eller er det bedre å fokusere på det du vet du kan, og trenger, og heller jobbe deg sakte men sikkert opp til nye ting du vil prøve? Med andre ord, avgjør om kroppen din faktisk er klar for det du drømmer om å gjøre. Klar kan den bli for det meste, men prøver du for tidlig, på et dårlig grunnlag, er det mulig du forspiller mulighetene dine. 4. Om du ikke vet hvor du vil, vil alle veier ta deg dit. Underforstått: du trenger et konkret mål. 5. Du har god tid! Korrigering: Vi har egentlig svært lite tid i dette livet, men relativt sett har du god tid vedrørende «treningslivet» ditt. Verden ble ikke til på 3 uker, og det samme vil ikke styrkenivået eller helsa di bli. 6. Tren det du TRENGER, ikke bare det du VIL gjøre. Med andre ord: Hva ville du gjort, om du kun fikk trent 15 minutter 3 ganger i uka? Svaret på DET, er trolig hva du bør fokusere på NÅ. Sandvik7. Antall har ikke alltid noe å si. Det vil si; i svært mange tilfeller er det faktisk kvalitet som trumfer. Underforstått: Du trenger ikke nødvendigvis 10 øvelser, om du gjør EN bra nok. 8. Om alle kunne gjøre det samme, ville alle oppnådd det samme. Vi vet begge at det ikke er tilfelle, og vi trenger å gjøre individuelle tilpasninger. Det vil derimot ikke si at vi må gjøre noe HELT annet, men at vi alle har behov for små tilpasninger fra tid til annen. 9. Tilpass treningen din til deg selv, og kroppen din – ikke motsatt. Du MÅ faktisk ikke trene det alle andre trener. Du MÅ ikke høre på kompisen eller venninna di, eller trene det samme som dem. Faktum er at du kun har EN kropp å forholde deg til.. Den kroppen er DIN, og du har både ansvaret for at den blir behandlet, og trent optimalt. 10. Vis hensyn når kroppen din sier ifra. Det vil den gjøre fra tid til annen, enten i form av at den er sliten, har vondt, eller er «overtrent». Tar du ikke hensyn når det skjer, blir du TVUNGET til å ta hensyn når det ender opp med skader og/eller smerter. Det VIL skje. Tenk over tipsene, og se om de ikke kan endre på en, eller flere ting vedrørende treningen din, til det bedre. PS: Om du trenger en komplett oppskrift på hvordan du skal trene optimalt uten skader og smerter - finner du løsningen i StyrkeCoach-kurset mitt. Du kan nå melde deg på kurset som starter i september! Klikk her for mer informasjon.


Older Post Newer Post


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published