Cart 0

Knebøy - Varm opp med «squat to stand» for bedre teknikk og mindre ryggplager!

Knebøy Oppvarming Skadeforebyggende trening Squat to stand

Det er flere gode øvelser og strategier man kan benytte seg av for å innlære bedre teknikk i knebøy. En av dem er "squat to stand".

La oss se på hvordan den skal utføres for maksimal effekt! Det er mange som benytter øvelsen, men det er desverre en del som ikke får ønsket utbytte av den. Dette grunnet..... Ja, du gjettet riktig... Feil teknisk utførelse. Som med alt annet er det sentralt at god teknikk opprettholdes om en øvelse skal gi ønsket effekt.

Squat to stand - sånn gjør du det!

  • Innta en startposisjon/fotplassering tilsvarende knebøy (du kan selvsagt variere bredden).
  • Ta tak i tærne.
  • Hold albuene strake mens du presser rumpa ned mot underlaget.
  • Du skal samtidig presse brystet opp og holde et godt spenn i baksiden.
  • Press knærne utover
  • I bunnposisjon vil du være i en posisjon som tilvarer bunnposisjon i knebøy (alt ettersom).
  • Fra bunnposisjon presser du rumpa oppover mens du opprettholder et spenn i korsryggen slik at bakside lår blir satt på strekk.

Se klippet som viser deg HVORDAN du skal utføre squat to stand, hvordan gjøre den ENDA mer effektiv, og ikke minst hva du IKKE skal gjøre!

https://www.youtube.com/watch?v=iG2FTPs44sI For mer inngående informasjon om effektive mobiliserings- og oppvarmingsøvelser, sjekk ut kurset mitt. Ved å vite hvordan du skal få deg selv, eller dine kunder til å bevege seg korrekt, vil du kunne ta treningen til nye høyder - uten skader og smerter! Dét er noe vi alle har behov for.


Older Post Newer Post


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published