Cart 0

Knebøy - Varm opp med «squat to stand» for bedre teknikk og mindre ryggplager!

Knebøy Squat to stand Teknikk

Det finnes mange gode øvelser og strategier du kan benytte deg av for å innlære bedre teknikk i knebøy. En av dem er «squat to stand».

La oss se på hvordan den skal utføres for maksimal effekt!

Det er mange som benytter øvelsen, men det er dessverre en del som ikke får ønsket utbytte av den....

Dette grunnet.....

Ja, du gjettet riktig...

Feil teknisk utførelse!

Som med alt annet er det sentralt at god teknikk opprettholdes om du skal få ønsket effekt av øvelsen.

Squat to stand - sånn gjør du det!

  • Innta en startposisjon/fotplassering tilsvarende knebøy (du kan selvsagt variere bredden).
  • Ta tak i tærne.
  • Hold albuene strake mens du presser rumpa ned mot underlaget.
  • Du skal samtidig presse brystet opp og holde et godt spenn i baksiden.
  • Press knærne utover.
  • I bunnposisjon vil du være i en posisjon som tilsvarer bunnposisjon i knebøy (alt ettersom).
  • Fra bunnposisjon presser du rumpa oppover mens du opprettholder et spenn i korsryggen slik at bakside lår blir satt på strekk.

Se klippet som viser deg HVORDAN du skal utføre «squat to stand», hvordan gjøre den ENDA mer effektiv, og ikke minst hva du IKKE skal gjøre!

Kult, eller hva? ;)

Vil du ta treningen din til nye høyder?

Da anbefaler jeg deg å ta en titt på denne siden.



Older Post Newer Post