Cart 0

Dynamisk oppvarming for skadeforebygging og styrke

Dynamisk oppvarming Egenmassasje Muskelaktivering Muskelubalanser Oppvarming Skadeforebyggende trening Skadeforebygging Styrke Triggerpunkter Tøyning

Det er mange måter å varme opp på. Noen er bedre enn andre.
En skikkelig oppvarmingssekvens må tilpasses hver enkelt. De fleste av oss har tross alt ulike problemområder. Noen muskler er svake, andre er "tighte" og fundamentale bevegelser innehar som regel begrensninger grunnet muskelubalanser. Flere ulike strategier er derfor ofte nødvendig for å få kroppen til å fungere igjen. Arbeid med triggerpunkter via egenmassasje, tøyning, muskelaktivering og leddmobilisering er en del av en helhetlig tilnærming. Likevel kan dette fort bli litt for mye av det gode. Noen ganger må man rett og slett utføre rehabilitering og gjenvinning av bevegelse som egne "miniøkter". Blir det for mye går det fort utover kvaliteten på hoveddelen (styrketrening) av økten. Det kan man ikke ha noe av. Det er alltid greit å slippe å tenke selv, så her får du servert et klipp som demonstrerer hvordan en gjennomført generell dynamisk oppvarming kan utføres. Selv om man gjerne kan ha litt plass er det ikke absolutt nødvendig. Om kun korte distanser er mulig som følge av plassmangel er det bare å øke antall utførte "lengder". Enjoy!

BliEnSertifisertStyrkeCoach_580_banner-1


Older Post Newer Post


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published