Cart 0

7 ting du må gjøre NÅ!

Diverse Kurs StyrkeCoach

Det er visse ting man absolutt ikke bør utsette, som for eksempel å se på reprisene av "Sex og Singelliv" hver kveld. Slike ting gjør livet verdt å leve og sørger for at du oppnår resultatene du er ute etter!
Ja, eller så finnes det viktigere ting her i verden. Spesielt når det kommer til trening er det vesentlig at visse ting er i boks. Siden svært få er klar over dette, eller GJØR noe med det, tenkte jeg at det var viktig å få det ut så fort som bare mulig! benkpress jente Her kommer det! Dette er ting du ikke kan vente med, og som du må gjøre noe med snarest. Helst med det samme.
1. Finn ut hvor du vil
Dette kan også kalles "mål", men uavhengig av hva du kaller det må du finne ut av hvor du vil med treningen din. Om du ikke vet vil alle veier ta deg dit, og treningen blir fort meningsløs og kjedelig. Hva som er rett for deg er det bare du som vet, men du MÅ finne ut av dette før ellere senere. Helst før.
2. Vit at du kan oppnå det
Store målsetninger er bra. Det er viktig å skape store forventninger til seg selv, og man kan som regel klare mer enn man tror man kan. Hva du kan oppnå er det ingen andre enn deg selv som avgjør, men du vet innerst inne om du TROR du klarer det eller ikke. Tror du, og vet du, at du klarer å realisere drømmene dine, vil du klare det, men om du innerst inne ikke har troen på det, vil du heller ikke klare det. Du vil ikke klare mål du tror er for store for deg. Sikt derfor på mål du VET du vil klare å oppnå. Det er bedre å bli glad av å realisere mindre mål, enn å bli skuffet av å ikke realisere store mål.
3. Lag en realistisk plan
Alle kan lage en avansert plan, men alle kan ikke følge den. Det er med andre ord enklere å sette ting ned på papiret enn å gjøre det i praksis. Det er her prinsippet om at "det enkle ofte er det beste" kommer inn i bildet. Om du lager en plan du kan gjennomføre vil du enklere nå målene dine. Det vil du IKKE om du følger en plan som ikke er realistisk for deg å gjennomføre.
4. Identifiser dine sterke sider
Vi har alle sterke sider. Dette er som regel det du liker å fokusere på og som gjør ting VERDT å holde på med. Du skal derfor fortsette å fokusere på dine sterke sider! Du kan aldri bli FOR god i noe.
svakeste ledd5. Identifiser dine svake sider
Du kan tilsynelatende bli "for god i noe", men da i forhold til andre områder. Jo svakere et område er, desto sterkere ser et annet område ut, så det er viktig å være bevisst på dette. Løfter du for eksempel 150 kg i benkpress og 100 kg i markløft er det fort gjort å tenke at benkpressen er "FOR god", når realiteten er at markløften er altfor svak og lite utviklet. Får du opp markløften til 200 kg ++ er forholdet mer "normalt" og benkpressen er ikke lenger "for god". I forhold til konkurrerende styrkeløftere er det igjen ikke noe spesielt, så alt er også relativt (selv om du først og fremst må bruke deg selv og egen fremgang som mål). De svake områdene dine trenger fokus, og er som regel de tingene du liker å gjøre MINST. Disse områdene kan holde deg igjen, og ikke minst SKADE deg. Som du vet er du ikke sterkere enn ditt svakeste ledd, og mange ender opp med skulder- og ryggsmerter (og skader) som følge av overseelse av svake områder. Finn dem og gjør noe med dem!
6. Finn en som kan veilede deg
En mentor, trener, coach, venn... Så lenge det er en du VET kan hjelpe deg mot målet dit, er alt som det skal være. Det er vanskelig å klare ting helt på egenhånd. Det er mulig, men det krever mye mer. Det vil ikke si at du ikke skal utføre planen din på egenhånd, for det må du uansett gjøre, men av og til trenger du råd, hjelp og veiledning. Du finner ikke ut av hvor vesentlig dette er før du har gjort det. Lærer du av andres feil, slipper du å repetere andres feil. Du kan spare mange år på bare dette punktet.
7. Invester i deg selv
Tenk aldri at du er utlært. Det er ofte den farligste veien å gå. Det er ikke nødvendigvis et behov for deg å vite alt på "mikronivå", altså, alle de små detaljene, men du BØR ha en god forståelse av de STORE og fundamentale brikkene i spillet. invester i deg selv Forrige punkt er i høyeste grad gjeldende her, men selv om andre kan hjelpe deg, må du også hjelpe deg. Altså, på egenhånd. Du må (jeg sier "må" fordi jeg mener det er noe du virkelig gjøre), investere i deg selv for å nå målene dine på den mest mulig effektive måten. Personlig har jeg laget hva jeg anser som kvalitetssikring av egen trening. Du kan med andre ord kvalitetssikre din egen trening og fremgang ved å følge oppskriftene i kurset mitt. Du kan selvsagt bruke tid på, og tilegne deg kunnskap og fremgangsmåter på andre måter, via bøker, filmer, studier, osv. om du heller ønsker det. Når det gjelder styrketrening og trygg og effektiv fremgang innen dette området er dette derimot et system som ikke feiler. Det har du min garanti på (se PS). PS: Skulle du bestille kurset mitt og ikke blir fornøyd med innholdet og hva det gjør for treningen din, uansett årsak, kan du returnere det innen 30 dager etter bestilling, og få hele investeringen refundert. Det forutsettes kun at materialet kommer tilbake i god stand. Klikk her for mer info.


Older Post Newer Post


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published